אלפים השתתפו במעמד הסיום של שיננא

נתי קאליש No Comments on אלפים השתתפו במעמד הסיום של שיננא

אלפי נבחני מפעל התורה העולמי 'שיננא' התכנסו למעמד סיום הרמב"ם שנערך לאחר לימוד של למעלה משלוש שנים, פרק ליום. גולת הכותרת הייתה השתתפותם של מרנן ורבנן גדולי ומאורי התורה והחסידות שליט"א אשר כיבדו את המעמד האדיר בנוכחותם | הַדְרָן עֲלָךְ

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קהל אלפים בראשות אדמורי"ם, ראשי ישיבות, רבנים, מו"צים, דיינים ומרביצי תורה השתתפו ביום חמישי האחרון (י' תמוז) במעמד סיום הרמב"ם האדיר שנערך על ידי מפעל התורה העולמי 'שיננא' לאלפי לומדי ונבחני הרמב"ם היומי אשר עמדו בהצלחה גדולה בכור המבחן והוכיחו ידיעות מקיפות בכל ספרי משנה התורה להרמב"ם בצורה יוצאת דופן.

המעמד האדיר ששודר בשידור חי בקול חי מיוזיק, נפתח במבחן ייחודי בכתב שנערך לכשלושת אלפים אברכים, בחורים, נערים, בני תורה ובעלי בתים עמלי כפיים, אשר התכנסו יחד להיבחן על חוק לימודם במשנה תורה להרמב"ם. לאחר המבחן התכנסו אלפי הנבחנים לאולם רחב ידיים בבנייני האומה שם הם שמעו דקות ארוכות דברים נלהבים מפיו של הגה"ח רבי זושא הורביץ שליט"א, אב"ד קהילות החסידים בעיר אלעד ומרבני 'שיננא' אשר הלהיב את הלומדים בחשיבות ידיעת הרמב"ם כפי שכבר הורו גדולי עולם.

לאחר דברי פתיחה קצרים שנשא מנחה המעמד הרה"ח רבי טוביה פריינד, נכנסו בזה אחר זה גדולי ומאורי התורה והחסידות אשר כבדו את המעמד האדיר בנוכחותם. אלפי המשתתפים רקדו ופיזזו לכבוד התורה במשך דקות ארוכות, כאשר מביטים בהערצה וברגשי הוד בבמת הכבוד עליה פיארו מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א בהשתתפותם ופיארו את המעמד הנשגב.

לאחר שהמנחה קידם בברכה את מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות, כיבד בהדרת קודש את מרן אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א אשר טרח במיוחד והגיע להשתתף במעמד האדיר. מרן אדמו"ר מוזי'ניץ שליט"א פתח בדברות קודש על חשיבות לימוד הרמב"ם ובמיוחד אלו הקובעים ללמוד פרק בכל יום, כפי שתקנו והנהיגו גדולי ישראל. בירך את רבבות הלומדים ואלפי הנבחנים שיזכו להמשך הצלחה בתורה ויראת שמים.

בעריכת הסיום כובד הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א, רב ואב"ד בני ברק, אשר אמר את ה'הדרן' ואף הוסיף דברי חיזוק בנחיצות ידיעת המשנה תורה להרמב"ם.

מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, הטריח את עצמו לבוא למעמד האדיר ולפארו בנוכחותו, ולמרות חולשתו נשא דברות הוד, עודד וחיזק במשך דקות ארוכות את עמלי התורה בימינו אשר בזים לטרדות הזמן וממיתים עצמם באוהלה של תורה. בדבריו עמד על כך שכל 'בן ישיבה' כיום צריך להשקיע את כל כוחותיו בעסק התורה וחלילה לא בדברים אחרים. בדבריו הוא בירך את כל המשתתפים מסיימי הרמב"ם, והוסיף כי "העניין הזה של ללמוד רמב"ם – הוא עניין עצום ורב. הייתי רוצה להוסיף ולהציע שעם לימוד ההלכה ברמב"ם, ילמדו את אותה הסוגיא בש"ס, ואחר כך ילמדו אותה גם בדברי הרמב"ם". ראש הישיבה סיים בברכת הצלחה לכל העושים והמעשים ובשפע של רוחניות וגשמיות מעתה ועד עולם.

לאחר מכן כובד ראש ישיבת מיר הגאון רבי יצחק אזרחי שליט"א לפתוח את מחזור הרמב"ם החדש. ראש הישיבה ציין את חשיבות לימוד הרמב"ם היומי ואת חשיבות לימוד ההלכה למעשה.

אז הופיע בהדרתו מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, כאשר אלפי המשתתפים מקדמים אותו בברכה ובשירה ובריקודים. בנאומו הביא הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א את יחסו המיוחד של אביו מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל ללימוד הרמב"ם היומי, וכן את חשיבות הידע ב'משנה תורה' וחלילה מלדלג על זה.

כאמור, המעמד האדיר נערך בראשות מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות, אדמורי"ם, ראשי ישיבות, רבנים, מו"צים, דיינים ומרביצי תורה בהם: כ"ק מרן אדמו"ר מרחמיסטריווקא שליט"א; כ"ק מרן אדמו"ר ממודז'יץ שליט"א; כ"ק מרן אדמו"ר מערלוי שליט"א; כ"ק מרן האדמו"ר מקאפיטשניץ שליט"א; הגאון רבי משה יהודה שלזינגר שליט"א, ראש ישיבת 'קול תורה' וחבר מועצת גדולי התורה; הגאון רבי אריה לוי שליט"א, ראש ישיבת 'שכר שכיר' וחבר מועצג"ת הגאון רבי משה שלמה עמאר שליט"א, רבה של ירושלים; הגאון רבי משה צדקה שליט"א, ראש ישיבת 'פורת יוסף'; הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א, רב ואב"ד בני ברק; הגה"ח רבי חיים שלום דייטש שליט"א, ראש כולל 'צמח צדק' ומשפיע דקהילת 'מעייני ישראל'; הגאון רבי יצחק אזרחי שליט"א, מראשי ישיבת מיר; הגאון רבי חיים פיינשטיין שליט"א, ראש ישיבת 'עטרת שלמה'; הגאון רבי דוד יצחק שפירא שליט"א, ראש ישיבת 'באר יעקב';  הגאון הפוסק רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א, אב"ד ורב שכונת 'קהילות יעקב'; הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א;; הגאון רבי שלמה מחפוד שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה;  הגה"צ רבי ניסים בן שמעון שליט"א; הגה"ח רבי זלמן גופין שליט"א, משפיע ישיבות 'תומכי תמימים' ליובאוויטש;  וכן מרנן האדמו"רים: כ"ק אדמו"ר מאונגוואר שליט"א; כ"ק האדמו"ר מזועהיל שליט"א; כ"ק אדמו"ר מלעלוב י-ם שליט"א; כ"ק אדמו"ר מנדבורנה י-ם שליט"א; כ"ק אדמו"ר מקוז'מיר שליט"א; כ"ק אדמו"ר מזוטשקא שליט"א; כ"ק אדמו"ר מסקולען י-ם שליט"א; כ"ק אדמו"ר מאשלג שליט"א; כ"ק אדמו"ר מבוטשאן שליט"א; כ"ק אדמו"ר מביאלה פרשיסחא שליט"א; הגה"צ רבי בניהו שמואלי שליט"א; כ"ק אדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא שליט"א; הגאון רבי דוד אברהם שליט"א, ראש ישיבת 'בניין אב'; , רבני המפעל העולמי 'שיננא': הגאון רבי צבי ברוורמן שליט"א, ראב"ד ביתר; הגה"ח רבי זושא הורביץ שליט"א; הגאון רבי אלחנן פרץ  שליט"א והרה"ג רבי אברהם ליכטר שליט"א; הגה"ח רבי יצחק דוד אלתר שליט"א; הגאון רבי מאיר הייזלר שליט"א, ראש ישיבת 'עמק התלמוד'; הפוסק הגאון רבי עמרם פריד שליט"א; הגאון רבי מתתיהו דייטש שליט"א, רבה של רמת שלמה; כ"ק הגה"צ רבי שלמה בוסו שליט"א; הרה"צ רבי יוחנן שוחט שליט"א בן האדמו"ר מקרלין סטולין; הגה"ח רבי אברהם ישעיהו שטיגליץ שליט"א, רב קהילת צאנז בביתר; הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט"א, ראש ישיבת 'עטרת שלמה'; הגה"ח רבי יוסף צבי סגל שליט"א, ראש כולל 'צמח צדק'; הגאון רבי יעקב נקי שליט"א, מרבני העיר הרצליה; הגאון רבי צבי וילהלם שליט"א, עורך הרמב"ם המבואר; הגאון רבי יהודה בוטרמן שליט"א, ראש כולל 'הלכה למעשה'; הגאון רבי יוסף צבי צירקוס שליט"א, ראש כולל רמב"ם ירושלים; הגאון רבי יצחק מאיר סגל שליט"א, מראשי ישיבת 'תורת אמת'; הגאון רבי אברהם משה הלפרין שליט"א, אב"ד בד"צ אונגואר ויו"ר מכון מדעי טכנולוגי להלכה; הגה"ח רבי מענדל שווימר שליט"א, דומ"צ בית שלום בעלזא אשדוד;הרה"ח רבי שלום דוכמן שליט"א, יו"ר כולל חב"ד;  לצד שורה של רבנים, יושבי על מדין ומרביצי תורה שבאו לחזק את מסיימי תורת הנשר הגדול.

למעמד האדיר הובא מכתבו של מרן הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, מגדולי פוסקי דורנו, חבר מועצג"ת אשר בירך במכתבו המיוחד את רבבות הלומדים באומרו כי "בוודאי עניין נעלה הוא לעודד לימוד זה בסדרי והספקי לימוד מיוחדים כפי שאתם עושים". בהמשך מכתבו ציין הגר"י זילברשטיין כי, "זכורני ששאלתי את גיסי מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי זצ"ל על דאמרי אינשי 'ממשה עד משה לא קם כמשה', האם אין זה פגיעה בכל הנביאים, אנשי כנסת הגדולה, תנאים, אמוראים, סבוראים, גאונים, ואיך אפשר לומר שממשה רבינו ועד הרמב"ם לא קם כמשה? וענה לי גיסי שר התורה זצוק"ל שממשה עד הרמב"ם לא היה מי שחיבר ספר המקיף את כל חלקי התורה כמו הי"ד החזקה לרמב"ם שמבאר את כל חלקי התורה בבהירות".

בסיום מכתבו הנדיר כותב הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א: "בזכות לימוד הי"ד החזקה שלומדים רבבות אנשים, בחורים ואברכים כאחד בסדר לימוד יומי מיוחד ואף להיבחן על כך ולרכוש קניין נצח בידיעת התורה, יאמר הקב"ה די לצרותינו וישמור את עם ישראל מכל העומדים לכלותינו".

דממה השתררה באולם עת הוצגה התוכנית האומנותית המיוחדת שהוכנה למעמד, בה סופר על המנוח הרה"ח רבי יוסף גרינבוים ז"ל, ממ"ה קדושי מירון, שנספה באסון הגדול בל"ג בעומר תשפ"א, אשר היה מראשוני לומדי 'שיננא' ואף השפיע על חבריו וסובביו ללמוד פרק רמב"ם בכל יום, בהקלטה מיוחדת אותה השמיע והקליט ב'קו השגחה פרטית', סיפר, על שלמד את ההלכה ברמב"ם (תפילה, פרק ז' הלכה ד') שברכת 'הנותן לשכוי בינה' מברך רק מי שרואה את השכוי ושומע את קול התרנגול, וחשב כי במקום מגוריו חיפה, אין תרנגולים, האיך יכול הוא לברך את הברכה? ותוך כדי הרהור מבקש שיזדמן לו הקב"ה תרנגול לראותו ולשמוע קריאת הגבר כדי שיוכל לברך את הברכה, והנה למחרת בלכתו לביהכ"נ, נזדמן לו תרנגול שקרא בקול, וכך פתח ובירק בהתרגשות ברכת 'הנותן לשכוי בינה'. משנסתיימה הצגת הדברים, הכריז המנחה הרב טוביה פריינד בדבר פלא, שבליל המעמד האדיר, הינו הלימוד של פרק זה והלכה זו, ויחד עם הקהל, החל ללמוד הלכה זו ברמב"ם לעילוי נשמתו הטהורה של האברך ושל שאר הנספים, ולאחר מכן אמר אביו של המנוח 'קדיש' כשכל האולם מהדהד בקול 'אמן יהא שמיה רבא'.

בסיום המעמד נערך מבחן פומבי מיוחד לזוכי המבחנים, אשר ענו בבהירות מיוחדת למגוון השאלות שנשאלו על ידי רבני 'שיננא' אשר אף הם התפעלו מהיקף הידע המיוחד, במעמד הקהל נבחרו ע"י רבני 'שיננא' חתן משנה תורה וסגניו, שזכו בפרסים של אלפי ש"ח

ריקודים של שמחה נערכו באולם בשירה וזמרה ע"י מקהלת 'מלכות' ותזמורת 'המנגנים' וע"י בעל המנגנים שמואל אונגר; אהרן סאמט; בן ציון קלצקין ונפתלי קמפה. ההפקה המיוחדת נערכה ע"י חב' צבעים וע"י ר' ברוך שכטר.

אלפי הלומדים יצאו בשעת חצות הלילה מבנייני האומה בתחושה עילאית כשמרוממים טפחיים מעל לקרקע החומרית בתחושה נעלית ומיוחדת עם פתיחת המחזור החדש של הרמב"ם, לאחר שזכו להשתתף במעמד הכביר בהשתתפות מרנן ורבנן גדולי ומאורי התורה והחסידות מכל העדות והחוגים, מעמד אשר וודאי ייחקק באותיות של זהב בספרי ימיה של היהדות החרדית.



0 תגובות